Friday, October 24, 2008

عشا می‌خواست نشان بدهد که زنان ایران چقدر توانا هستند


تغییر برای برابری- تعدادی از اعضا کمیته مادران کمپين سه شنبه 30 مهر ماه در ديدار با مادر و مادر بزرگ عشا مومنی تاسف خود را از بازداشت عشا ابراز داشتند .
مادر عشا که بسیار دلتنگ دخترش بود در اين ديداربه مادران کمپيني گفت : «در مدتی که عشا ایران بود خیلی کم او را دیدم ووقتی هم با او مطرح می کردم می گفت شما می آیید ودرامریکا مرا می بینید و بااشتیاق دنبال کارها و تحقیقش بود...»
مادر عشا با تاکید بر اینکه مطمئن هستم دخترم کار خلافی نکرده و آزاد خواهد شد، گفت:" خیلی دلم می سوزد ، وقتی یاد روزی می افتم که عشا با چه شور و شوقی تلفنی از پایان نامه دانشگاهی اش برایم صحبت کرد و خوشحال بود که به تهران خواهد آمد و چند ماهی را ضمن این که در کنار هم خواهیم بود پایان نامه فوق لیسانس اش را آماده خواهد کرد.مي خواست به استادانش و دوستان آمریکایی اش نشان بدهد که زنان ایران چقدر توانا هستند و اینجا طالبان حاکم نیست و زنان ایران چقدر پیشرفت کرده اند، او می گفت که مردم عادی این جا اصلا اطلاعی از وضعیت زنان ایران ندارندو عموما ماها را با زنان افغانستان اشتباه می گیرندو فکر می کنند که زنان ایران هم پوشیه می پوشند و درخانه محبوسند، حتی فکرمی کنند که ما حق رای دادن نیز نداریم. به همین دلیل هم می خواهم راجع به زنان ایران تحقیق کنم. حالا او در زندان است و من چشم انتظارش.عشا عاشق ایران و مردم ایران است . به همین دلیل هم موضوع تز فوق لیسانس اش را درباره زنان فعال ایران انتخاب کرده ، امیدوارم هر چه زود تر آزاد شود و از کار و درس اش عقب نماند.
او در مورد انگيزه اصلي عشا براي فعاليت در زمينه حقوق زنان گفت : «مهمترین دلیلی که باعث توجه عشا به مسائل زنان شد، زندگی پر از خشونتی بود که شخصا تجربه کرده بود .اودل سوخته بود من به آقایانی که آمده بودند منزل ما گفتم شما هم جای اوبودید دنبال این کار می رفتید من هم بودم می رفتم او در این راه بسیار آسیب دید.او از همه نظر از همسرش بالاتر بود ولی مجبور بود او راتحمل کند.»
مریم زندی یکی از مادران کمپیني در اين ديدار گفت : «عشا از اينکه مي ديد سه نسل زنان ايراني در کنار هم و به شيوه‌ای مسالمت آميز و مدنی براي دستيابی به حقوق برابر تلاش مي کنند، بسيار خوشحال بود، واقعا حیف است این دختر پرشور حتی یک روز در زندان باشد، من اميد دارم که او به زودی از زندان آزاد شود.»
خدیجه مقدم یکی دیگر از مادران کمپینی در ادامه سخنان خانم زندی افزود : «عشا مثل بسیاری از جوان های کمپینی واقع بین ، دلسوز و خواهان پیشرفت کشورش است ، من وقتی با عشا صحبت می کردم فراموش می کردم در ایران زندگی نمی کند به نظر من او ضمن تیزهوشی، بسیار صبور و با ظرفیت است . وقتی بیوگرافی عشا را خواندم دیدم این دختر چقدر زحمت کشیده تا به اینجا رسیده، واقعا به خانواده عشا برای داشتن چنین دختری تبریک می گویم و امیدوارم هر چه زودتر آزاد شود، سلول جای چنین جوانانی نیست.
در پایان این دیدارمادران کمپینی با آرزوی آزادی هر چه سریعتر عشا آمادگی خود را برای هر گونه کمکی که مادر عشا خواهان آن باشد اعلام کردند.»

0 comments:

Post a Comment