Monday, March 16, 2009

برنامه ایران و زنان ایرانی در دانشگاه نرتریج

عکس از ژنی لی و روزنامه دیلی ساندیل 

در آستانه فرارسیدن روز زن میزگردی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج با عنوان «ایران و زنان ایرانی» برگزار شد. در این برنامه ابتدا دو دانشجوی دانشگاه نورتریج  (و همکلاس عشا مومنی) به نام کارا لاتن و جان دیکگ گزارشی از فعالیت خود در برگزاری برنامه شب زنده داری برای درخواست آزادی عشا مومنی ارائه نمودند. سپس روجا بندری، فعال کمپین یک میلیون امضا، درباره حرکت زنان در ایران و علی الخصوص کمپین یک میلیون امضا صحبت کرد

برای متن کامل گزارش این برنامه لطفا اینجا کلیک کنید



Thursday, March 12, 2009

حبس فعالان زن، حبس جنبش زنان نیست


کنفرانس مطبوعاتی «حبس فعالان زن، حبس جنبش زنان نیست» که توسط «ائتلاف گروه های جنبش زنان برای آزادی عالیه اقدام دوست» و برای اعتراض به اجرای حکم عالیه اقدام دوست، و احکام حبس تایید شده برخی از فعالان جنبش زنان برگزار شد.

وكلاي تعدادي از فعالان حقوق زنان روز گذشته نشستی با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي داشتند که در آن رسما از رييس قوه قضاييه خواستند كه به دليل بروز روند غيرقانوني در رسيدگي به اتهامات اين شهروندان ايراني، دستور توقف اجراي اين احكام را صادر كند.

 سارا صباغيان، هم بعد از مرور بر نحوه برخورد مقام هاي قضايي با وكلاي اين پرونده ها،‌ به شرايط عشا مومني، دانشجويي ايراني كه در آمريكا تحصيل مي كرد و پس از حضور در ايران بازداشت شد، اشاره اي كرد و گفت:«با وجود آنكه نزديك به سه ماه است كه موكل من با قرار وثيقه آزاد شده، اما همچنان مقامات قضايي با ممنوع الخروج كردن او، از خروج او و ادامه تحصيل ممانعت مي كنند».


Sunday, March 1, 2009

ایران و زنان ایرانی‌، دیدگاهای متفاوت



بیش از ۱۰۰ روز از ممنوع الخروجی عشا مومنی می گذرد و او همچنان نمی تواند ایران را ترک کند. نشات گرفته از این امر،روز دوشنبه دوم ماه مارس دانشگاه ایالتی نورثریج کالیفرنیا میزبان میزگردی است پیرامون ایران و زنان ایرانی‌.

سخنرانان:

پینک کد: گروهی از فعالان زن آمریکایی‌ که دربارهٔ سفرهای خود به ایران به عنوان "سیتیزن دیپلوماسی" (شیوه ای جدید که میان بسیاری از گروههای مذهبی و دیگر گروهها از جمله جهانگردان برجسته ای چون ریک استیوز رواج یافته است)صحبت خواهند کرد.
رائ ابیلیه و اریل وگسن.

کمپین یک میلیون امضا: جنبشی مردمیِ زنان ایرانی‌ داخل و خارج از ایران برای به دست آوردن برابری جنسیتی در قوانین، که امروزه به عنوان یکی‌ از مهمترین کمپینهای حقوق مدنی شناخته می شود.
روجا بندری

فعالان دانشجویی آزادی عشا ، که دربارۀ فعالیتهای خود در بایگانی کردن فعالیتهای انجام گرفته برای آزادی همکلاسیشان صحبت خواهند کرد.
انسا سینگل، کارا لوتن، و جان دیقوگ.

محل برگزاری: دانشگاه نورثریج
زمان: دوشنبه دوم ماه مارس
۳-۴/۳۰ بعد از ظهر