Monday, December 8, 2008

متن خبر دانشجويان دانشگاه نورتريج

متن خبر دانشجويان دانشگاه نورتريج - اين خبر هفته گذشته چند روز قبل از تعطيلات شکرگذاري منتشر شد:

عشا مومني در تعطيلات جشن شکر گذاري با ما نخواهد بود.

بر خلاف برخي اخبار، دانشجوي کارشناسي ارشد دانشگاه ايالتي کاليفرنيا - نرتريج اجازه خروج از ايران را ندارد تا در تعطيلات جشن شکر گذاري در لس آنجلس شرکت کند.

نرتريج - کاليفرنيا : بر خلاف گزارش منتشر شده در هفته گذشته، عشا مومني، متولد لس آنجلس ، دانشجوي رشته ارتباطات دانشگاه ايالتي کاليفرنيا - نرتريج ، نخواهد توانست در جشن شکر گذاري امسال در کنار دوستان خود در لس آنجلس باشد. او اجازه خروج از ايران را ندارد و اکنون در ايران به سر ميبرد.

ونسا مرا، دانشجوي رشته ارتباطات دانشگاه ايالتي کاليفرنيا، نرتريج عنوان ميدارد : " همه ما در اين هفته در کنار دوستان و خانواده خود هستيم، و اميد داشتيم که شکر گذار باز گشت عشا به لس آنجلس باشيم. "

" ما مي‌‌خواستيم که او را در اين مراسم شکر گذاري که در هيچ جاي ديگر برگزار نمي‌شود در کنار خود مي‌‌داشتيم. ولي‌ اکنون نمي‌‌دانيم چه پيش خواهد آمد."

عکاس و طراح گرافيک ۲۸ ساله ، روز ۱۰ نوامبر ۲۰۰۸ پس از سپري کردن ۲۵ روز در زندان، آزاد شد. ولي‌ دوستان وي ميگويند مقامات ايراني‌ گذرنامه او را باز نگرداندند، و او اجازه خروج از کشور را ندارد.

بر طبق گزارش سايت حقوق زنان تغيير براي برابري، پليس نامحسوس , مومني را در روز ۱۰ اکتبر ۲۰۰۸ به دليل سبقت غير مجاز دستگير کرد. مومني براي ديدار از خانواده ، و کار بر روي تحقيق پروژه کارشناسي ارشد خود با عنوان جنبش زنان ايران به ايران سفر کرده بود.

هم کلاسان مومني و دوستان او مراسم شمع افروزي را در روز ۱۲ نوامبر ۲۰۰۸ به خواست باز گشت عشا براي ادامه تحصيلات او در لس آنجلس بر گزار کردند. ولي در حال حاضر، آنها ابراز داشتند که در حالي که فصل تعطيلات نزديک مي شود، وضعيت نامشخص عشا ذهن آنها را مشغول داشته است.

داد هرينگتن ، هم کلاس مومني در دانشگاه ايالتي کاليفرنيا، نرتريج عنوان ميدارد :

"من کاملا متاسفم که او آرامش خاطر نخواهد داشت در حالي که ما اينجا در اين روز قادر به شکر گذاري و قدرداني به خاطر خانواده هايمان، آزادي مان، و هر آنچه که داريم.. هستيم."

براي اطلاعات بيشتر
www.myspace.com/pleasefreeesha