Friday, December 12, 2008

بيانيه پروفسور وال در مورد عشا مومني دانشجو کارشناسي ارشد دانشگاه ايالتي کاليفرنيا ،نرتريج

در اين بيانيه ،استاد راهنماي عشا مومني، پروفسور مليسا وال درخواست خود را مبني بر اجازه برگشت عشا مومني به دانشگاه ايالتي کاليفرنيا ،نرتريج (CSUN) از دولت ايران اعلام داشت.
" امروز ۸ دسامبر است ، و ما پس از گذران ۲ ماه طولاني، همچنان منتظر برگشت عشا به ايالات متحده و بازگشت او به تحصیلات دانشگاهی اش هستيم. هفته‌هاي گذشته همراه با ابهام بوده است. دراولين مرحله عشا اجازه خروج نداشت. پس از آن، مقامات ايراني‌اعلام داشتند که او آزاد است به ايالات متحده برگردد اما آنها گذرنامه او را به وي برنگرداندند. آشکار است که با اين تفاصيل او نميتواند از کشور خارج شود. مساله اينجاست که اين باعث چند ماه عقب افتادن او از تحصیلش شده است. عشا هيچ کدام از کارهأي که براي پايان نامه خود بايد ارأئه مي‌‌داده است را به دليل توقيف ويدئو هايش، تحويل نداده است. او در حال حاضر چندين ماه از کارهاي آکادميک خود عقب مانده است، و مهلت درخواست فارغ تحصيلي‌ بزودي تمام خواهد شد. من و ساير اساتيد خواستار لغو ممنوعيت سفر او از مقامات ايراني‌، و خواهان پس دادن گذرنامه او و اجازه برگشت او به کاليفرنيا به موقع براي نام نويسي در ترم بهار دانشگاه هستيم."

پروفسور وال اين نگراني‌هاي خود را در برنامه راديو KPFK's Indymedia ابراز داشت. براي شينيدن اين برنامه اينجا را کليک کنيد. در زير نقل قولي‌ است از هم کلاسي‌عشا، اناسا سينگال، در اين برنامه راديويي:
او هنوز قادر به خروج از کشور نشده است. نه تنها ما نگران خود او هستيم، نگران موقعيت تحصيلي‌او نيز هستيم. آيا او خواهد توانست به اينجا برگردد تا تحصيلات خود را تمام کند؟... و ما ميخواهيم که او درسش را با ما تمام کند که باهم در مراسم فارغ تحصيلي ‌شرکت کنيم... ما همانند يک خانواده بهم پيوسته هستيم. ما نگران هستيم که اين اتفاق نيفتاد. ما ميخواهيم که او بزودي برگردد، اينکه او را ببينيم و باهم صحبت کنيم و ماه مي ۲۰۰۹ باهم فارغ تحصيل شويم.
براي کمک به عشا :
نامه درخواست خود را به مقامات ايراني‌ حاکي‌ بر درخواست چشم پوشي از اتهامات وارده و خواستار بازگشت عشا به کاليفرنيا براي اتمام تحصيلات او، بنويسيد. بر اساس پيشنهادات مدافعين حقوق بشر از متن زير استفاده کنيد:
خواهان ضمانت سلامتي ‌روحي و جسمي‌ خانم عشا مومني تحت تمامي ‌شرايط ، و چشم پوشي فوري از تمامي اتهامات وارده ، و بازگشت بدون شرط خانم مومني به ايالات متحده براي اتمام تحصيلات او هستيم. دستگيري او مربوط به فعاليت‌هاي صلح طلبانه در پشتيباني تساوي حقوق زنان در ايران بوده است و در قالب تحقيقات دانشگاهي او بوده است.
ارسالي‌به آدرس :
رهبر جمهوري اسلامي ايران، آيت الله سيد علي‌ خامنه اي
دفتر مقام رهبري
خيابان شهدا ، قم
جمهوري اسلامي ايران
فاکس : ۹۸.۲۱.۶۴۹.۵۸۸۰/۹۸.۲۱.۷۷۴.۲۲۲۸

براي اطلاع بيشتر :
http://melissawall.wordpress.com/2008/12/08/esha-still-unable-to-leave-iran

http://melissawall.wordpress.com/2008/12/09/let-esha-come-home/